fbpx

Ik ontvang geen e-mail van jullie. Wat nu?

Het is natuurlijk erg vervelend als je geen e-mail van ons kunt ontvangen. Het kan verschillende oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oorzaken en oplossingen.

  1. De e-mail komt in je spamfolder
  2. De e-mail komt niet aan omdat je cloudopslag vol zit

1. Spamfolder

Het kan gebeuren dat onze e-mails in je spamfolder terechtkomen. Omdat wij vaak een korte e-mail sturen met een pdf loonstrook of factuur als bijlage, bestaat er een kans dat jouw mailprogramma deze e-mails als spam beoordeelt en ze naar de spamfolder verplaatst. Controleer daarom altijd even je spamfolder als je een email niet hebt ontvangen.

Oplossing: Verplaats betrouwbare mail van de spambox naar het Postvak IN

Spamfilter Outlook

Verplaats zo betrouwbare mail van de spambox naar het Postvak IN:

  • Open Outlook.
  • Klik links in de mappenlijst op Ongewenste mail.
  • Klik met de rechtermuisknop op de mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
  • Klik op Ongewenste e-mail Geen ongewenste e-mail.
  • Outlook wil het bericht terugzetten in de map Postvak IN. Controleer of er een vinkje staat bij E-mail van [afzender] altijd vertrouwen.
  • Klik op Ok.

Spamfilter Gmail

Verplaats betrouwbare mail zo van de spambox naar de inbox in Gmail:

  • Surf naar Gmail.com.
  • Klik links in de mappenlijst op Spam. Klik eerst op Meer als u de spammap niet direct ziet.
  • Klik met de rechtermuisknop op de (betrouwbare) mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
  • Klik op Geen spam.

Voeg de afzender eventueel toe aan de lijst met betrouwbare contacten:

  • Open de mail.
  • Klik boven het mailtje naast het mailadres van de afzender op de naam of profielafbeelding.
  • Klik op het pictogram ‘Toevoegen aan contacten’. Dat is een poppetje met een plusteken.

Spamfilter Gmail-app

Haal in de app van Gmail zo betrouwbare mail uit de spambox:

  • Open Gmail.
  • Tik op de drie liggende streepjes linksboven.
  • Tik op Spam.
  • Druk lang op de (betrouwbare) mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
  • De mail is gemarkeerd. Tik op de drie puntjes.
  • Tik op Melden dat dit geen spam is.

Voeg de afzender eventueel toe aan betrouwbare contacten:

  • Open het mailbericht.
  • Tik op de profielafbeelding van de afzender.
  • Tik op het pictogram Toevoegen aan contacten.
  • Vul eventueel de gegevens aan.
  • Tik op Opslaan.

Spamfilter Mail (Mac)

Haal zo betrouwbare mail uit de spammap in Mail op de Mac:

  • Open Mail.
  • Klik links in de mappenlijst op Ongewenste reclame.
  • Klik op de (betrouwbare) mail.
  • Voeg als u wilt de afzender toe aan de lijst met betrouwbare contacten. Mails van die persoon komen dan nooit meer in de spammap.
    • Beweeg de muisaanwijzer over het mailadres van de afzender. Klik op het pijltje dat erachter verschijnt.
    • Klik op Zet in contacten.
    • Vul een naam in voor het contact en klik op Gereed.
  • De mail verplaatsen naar de inbox? Klik boven in beeld op Verplaats naar… Is dit niet zichtbaar? Klik dan op het pictogram van twee pijltjes dichtbij elkaar Pictogram 'Verplaatsen' en klik op Verplaats.
  • Klik op Alle inkomende.

Spamfilter iPhone en iPad

Haal in Mail op de iPhone/iPad zo berichten uit de spammap:

  • Open Mail.
  • Klik links in de mappenlijst op Ongewenste e-mail.
  • Tik op Wijzig.
  • Zet een vinkje voor de mail.
  • Tik op Verplaats.
  • Kies de gewenste mailbox: Inkomend.

Voeg de afzender eventueel toe aan betrouwbare contacten:

  • Open de mail.
  • Druk langere tijd boven het mailtje naast het mailadres van de afzender op de naam of profielafbeelding.
  • Tik op Maak nieuw contact.
  • Vul de gegevens in en tik op Gereed.

2. Cloudopslag

Het kan ook zijn dat je helemaal geen e-mail meer kunt ontvangen omdat jouw cloudopslag vol zit. Apple, Google en Microsoft hebben hun beleid aangepast en tellen nu alle soorten opslag bij elkaar op. Zo overschrijd je al snel de gratis cloudopslag van jouw (email) account.

Elke dienst waarschuwt wanneer de gratis ruimte vol raakt. Dat gebeurt ruim op tijd, zodat er voldoende gelegenheid is tot actie. Grofweg zijn er dan drie mogelijkheden:

  • Ruimte vrijmaken
  • Externe opslag
  • Meer ruimte kopen

Ruimte vrijmaken

Het is een open deur van jewelste, maar toch: neem de bewaarde bestanden kritisch door. Moeten ze echt allemaal blijven? Verwijder alles wat weg kan. Omdat de meeste diensten weggegooide bestanden nog een aantal dagen bewaren in de prullenbak, moet ook deze geleegd worden voordat de ruimtewinst zichtbaar is.

Externe opslag

Is weggooien geen optie, dan kan een deel van de bestanden verhuizen naar een externe harde schijf of usb-stick. Zorg ervoor dat ze ook op de computer blijven staan, maar dan niet in de map van de clouddienst. Zowel de computer als een externe harde schijf of een usb-stick kunnen kapot gaan. Bestanden op verschillende locaties bewaren is daarom noodzakelijk.

Verhuizen van de bestanden kan via de Windows Verkenner of de Finder (Mac). Bewaar daarna een kopie van de bestanden op de externe harde schijf of usb-stick.

Opslagruimte kopen

Elke clouddienst biedt abonnementen die de opslagruimte uitbreiden. De maandelijkse bedragen ontlopen elkaar nauwelijks.

Meer info:

Wanneer krijg ik betaald?

One hanteert een wekelijks, 4-wekelijks of maandelijks betaalfrequentie. Standaard betalen wij elke woensdag en uiterlijk donderdag na de gewerkte week je uren uit (bij weekbetaling). Indien je per 4 weken betaalt krijgt, betalen wij uiterlijk donderdag in week 5 de uren van week 1 t/m 4. Bij maandbetaling krijg je betaald op de woensdag in de eerste volle week van de nieuwe maand. Op de pagina Betaling vind je een verloningskalender met alle verloningsdagen.

Ik ben ziek. Wat nu?

Ziek melden

Als je ziek bent moet je dit melden bij het bedrijf waar je bent tewerkgesteld en bij One op de eerste ziektedag voor 09.30 uur. Dit kan alleen per telefoon via 020-8451074. De dag van melding geldt als eerste ziektedag. Ben je te laat met ziek melden? Dan geldt de periode tot melding als onbetaald verlof.

Beter melden

Ben je hersteld? Wanneer je bent hersteld en weer aan de slag gaat bij de inlener, moet je dit melden bij ONE via telefoonnummer 020-8451074

Meer over ziekte, ziektegeld en verzuimbegeleiding

Waar moet ik inloggen om uren door te geven?

Uren kun je declareren via het My One urenportaal

Waarom is mijn salaris niet gestort?

Wanneer je net bent begonnen met werken, heeft dit vaak te maken met het ontbreken of onjuist retour ontvangen van (één van) de volgende gegevens: Arboformulier, ID-Checker formulier AVI formulier of arbeidsovereenkomst. Wanneer je reeds eerder salaris hebt ontvangen heeft dit meestal te maken met (nog) niet ontvangen declaraties of dat je declaraties niet (op tijd) zijn geaccordeerd.

Het aantal uitbetaalde uren per week klopt niet, bij wie moet ik zijn?

One kan voor je nakijken welke uren wij doorgekregen hebben van jouw inlener. Wanneer dit niet klopt, dien je hierover contact op te nemen met de betreffende inlener.

Hoe vraag ik vakantiedagen aan?

Vakantie uren kan je zelf inboeken in het urenportaal. Dit kan door op het declaratienummer te klikken van de desbetreffende week, waarna je het aantal uren inboekt onder de kolom “VD”. Je kunt ook email sturen naar uren@oneps.nl met het aantal uren dat je wilt opnemen of vul het aanvraagformulier in.

Wanneer wordt mijn vakantiegeld gestort?

Het vakantiegeld wordt in juni uitbetaald. Wanneer een deurwaarder beslag op het loon heeft gelegd, valt het deel van het inkomen dat hoger is dan de beslagvrije voet onder het beslag, dus ook het vakantiegeld.

Wat moet ik aanleveren om mijn reiskosten vergoed te krijgen?

Vaste reiskosten (woon-werkverkeer) kunnen bij aanvang van het contract worden aangegeven bij de plaatsing. Dan ontvang je automatisch een vast bedrag per gewerkte dag.

Variabele reiskosten kun je declareren door middel van het Declaratieformulier werknemers. Stuur dit formulier samen met de originele vervoersbewijzen op naar One en wij zorgen voor een snelle afhandeling.

De werkelijke openbaarvervoerkosten kunnen alleen onbelast worden vergoed wanneer we de (kopieën van de) vervoerbewijzen of de overzichten van de reizen en kosten die gemaakt zijn met de ov-chipkaart van jou ontvangen.

Bij de vergoeding van kosten hanteren we altijd de regels van de Belastingdienst.

Hoe weet ik of ik wel of geen loonheffingskorting toe moet laten passen?

Je wordt geadviseerd om loonheffingskorting toe te laten passen bij de werkgever waar je het meest verdient. Indien je bij één werkgever in dienst bent, dan pas je daar de heffingskorting toe.

Wat is loonheffingskorting?

Loonheffingskorting is een korting die de overheid je biedt op de belasting die je moet betalen. De loonheffingskorting bestaat uit de algemene heffingskorting voor alle 18-plussers en de arbeidskorting voor alle werkenden. Dankzij de loonheffingskorting betaal je dus minder belasting en krijg je meer loon of bijvoorbeeld uitkering op je bankrekening gestort.

Deze regeling is persoonsgebonden. De hoogte van de korting is dus niet afhankelijk van het wel of niet hebben van een fiscaal partner.

Ik ga verhuizen, kan ik mijn adreswijziging telefonisch doorgeven?

Wijzigingen in jouw persoonlijke gegevens (adres, wijziging achternaam bij huwelijk, wijziging rekeningnummer) dien je schriftelijk aan ons door te geven: info@oneps.nl

Ik heb formulieren die door mijn werkgever ingevuld moeten worden. Wie is dat?

One is jouw juridische werkgever. Dergelijke formulieren kun je naar One sturen onder vermelding van je volledige naam en de bedrijfsnaam van jouw inlener. One vult deze formulieren voor je in en stuurt ze terug naar jou of naar de desbetreffende instantie.

Bruto of netto, hoe zit dat precies? Bereken zelf het bruto- en netto salaris.

Weet jij wat het verschil tussen je bruto- en nettoloon is? Normaal gesproken spreken werkgever en werknemer een bruto salaris af. Het netto salaris wat daarvan overblijft, hangt onder meer af van de inhoudingen op het loon (sociale premies en belasting). Hoe hoger het bruto salaris is, hoe hoger de procentuele afdracht voor loonheffing. Wil je berekenen wat jouw nettoloon is uit je bruto salaris? Dit kun je makkelijk zelf berekenen. Gebruik hiervoor deze calculator.

Mijn bruto uurloon klopt niet, bij wie moet ik daarvoor zijn?

One neemt het salaris één op één over van de gegevens die wij aangeleverd krijgen. Als dit salaris niet klopt, kun je hierover het beste contact opnemen met jouw inlener of intermediair.

Feestdagen – hoe werkt dat?

FEESTDAGEN

Alleen als je daadwerkelijk op een algemeen erkende feestdag hebt gewerkt, vul je deze uren in. In alle andere gevallen vul je niks in en berekenen we de uren automatisch. 

De uitbetaling van deze feestdagen gebeurt altijd uiterlijk 2 weken later.

Fase A:
Je hoeft zelf geen uren in te vullen op algemeen erkende feestdagen, dat doen wij voor je. De berekening is als volgt:

Het aantal uren aan feestdagen uitkering is het gemiddelde aantal gewerkte uren op de dag waarop een feestdag valt. Het wordt gemeten over een periode van de 13 voorgaande weken.

Als iemand 10 weken voor tweede paasdag gestart is en iedere maandag in die periode 8 uur heeft gewerkt, zal hij (10 * 8) / 10 = 8 uur betaald krijgen wanneer er nu een feestdag op een maandag valt. Over vakantiedagen worden geen reserveringen opgebouwd, die tellen dus niet mee.

Fase B en C:
Je krijgt de feestdagen volgens je normale arbeidspatroon uitbetaald.

ALGEMEEN ERKENDE FEESTDAGEN

  • Nieuwjaarsdag
  • Hemelvaartsdag
  • Tweede Paasdag
  • Tweede Pinksterdag
  • Koningsdag*
  • Eerste Kerstdag*
  • Tweede Kerstdag*

* voorzover niet vallende op zaterdagen en/of zondagen.

Bekijk de data van de algemeen erkende feestdag van dit jaar.

Let op: De daadwerkelijke uitbetaling van de feestdagen kan een week later dan normaal gesproken plaatsvinden in verband met verwerken van de eventuele gewerkte uren op de desbetreffende feestdag.

Mijn contract wordt niet verlengd. Wat moet ik doen?

WW-uitkering aanvragen
Als je binnenkort werkloos wordt, is het belangrijk dat je zo snel mogelijk een WW-uitkering aanvraagt bij het UWV. Op de pagina Uitkering aanvragen van de website Werk.nl vraag je via een digitaal formulier een WW-uitkering aan.

Let op! Na de laatste werkdag heb je:

  • 2 dagen de tijd om je in te schrijven bij UWV. Dit mag je natuurlijk ook al eerder doen.
  • 1 week de tijd om een WW-uitkering aan te vragen. Je kunt al eerder een WW-uitkering aanvragen. Dit kan vanaf 1 maand voor je laatste werkdag.

Meer informatie over werkloos worden en je WW-uitkering vind je op de website van het UWV.

Welk soort contract heb ik? Fase A , B of C?

Je vindt op je loonstrook en op je arbeidsovereenkomst wat voor soort contract je hebt.