fbpx

Waarom is goede acquisitie belangrijk in de flexbranche?

acquisitie

Waarom is goede acquisitie belangrijk in de flexbranche?

Het werven van klanten (acquisitie) is één van de belangrijkste pijlers voor het krijgen en behouden van een succesvol bedrijf in de flexbranche. Naast goede dienstverlening, kennis, verkooptalent en wat durf heb je ook baat bij de portal van One. Hoe dan? Dat leggen we je graag uit.

Wanneer je als bedrijf wil (blijven) groeien, is het belangrijk dat er voldoende aanwas van nieuwe klanten is. Om klanten te kunnen genereren, moeten er voldoende contacten zijn. Uit onderzoek blijkt, dat uit honderd contacten gemiddeld drie klanten komen. Maar als er geen honderd contacten zijn, dan wordt de kans op nieuwe klanten uiteraard ook kleiner. Breid je netwerk daarom uit!

Hot leads zijn natuurlijk fantastisch, maar vlak koude acquisitie niet uit. Bellen, blitzen, canvassen, netwerken of werven via social media; allemaal prima manieren om die vis binnen te halen. Zoek naar bedrijven die bij jouw dienst passen en zorg ervoor dat zij overtuigd raken van de toegevoegde waarde van flexwerkers. Je verkoopt een niet-tastbaar product, een abstracte dienst, en een opdrachtgever vertrouwt dus op jou. Zorg daarom voor een verhaal dat staat als een huis.

acquisitie gesprekken

De portal van One helpt bij je acquisitie!

Om een goed en gedegen overzicht te krijgen van je acquisitiepraktijken, heb je een systeem nodig dat jou op en top ondersteunt. De intermediairsportal van One kan grote aantallen bedrijven vastleggen, waardoor je structuur in jouw acquisitiehandelingen aanbrengt. Dit CRM systeem bevat de tool: ‘calls loggen’. Als je een lead spreekt, kun je specifieke informatie noteren en meenemen in het volgende gesprek. Denk bijvoorbeeld aan: het favoriete skioord van je prospect of die nieuwe medewerker die onlangs is gestart. Details die aangeven dat je goed geluisterd hebt, zijn waardevol om nog eens te noemen. Ook is het met de portal mogelijk om gepersonaliseerde e-mails te versturen. Daarnaast is het een zeer gebruiksvriendelijk systeem waarbij je geen eindeloos aantal invulvelden hoeft te passeren, voordat je gedaan hebt wat je wilde doen. Prettig en laagdrempelig, zodat acquireren een koud kunstje wordt.

Lees ook: Tips voor koude acquisitie en cold calling (whitepaper)


Hoe nuttig vind je dit artikel? Geef je waardering:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)

Laden...