Veelgestelde vragen van inleners
Ik ontvang geen e-mail van jullie. Wat nu?
Het is natuurlijk erg vervelend als je geen e-mail van ons kunt ontvangen. Het kan verschillende oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oorzaken en oplossingen.
- De e-mail komt in je spamfolder
- De e-mail komt niet aan omdat je cloudopslag vol zit
1. Spamfolder
Het kan gebeuren dat onze e-mails in je spamfolder terechtkomen. Omdat wij vaak een korte e-mail sturen met een pdf loonstrook of factuur als bijlage, bestaat er een kans dat jouw mailprogramma deze e-mails als spam beoordeelt en ze naar de spamfolder verplaatst. Controleer daarom altijd even je spamfolder als je een email niet hebt ontvangen.
Oplossing: Verplaats betrouwbare mail van de spambox naar het Postvak IN
Spamfilter Outlook
Verplaats zo betrouwbare mail van de spambox naar het Postvak IN:
- Open Outlook.
- Klik links in de mappenlijst op Ongewenste mail.
- Klik met de rechtermuisknop op de mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
- Klik op Ongewenste e-mail > Geen ongewenste e-mail.
- Outlook wil het bericht terugzetten in de map Postvak IN. Controleer of er een vinkje staat bij E-mail van [afzender] altijd vertrouwen.
- Klik op Ok.
Spamfilter Gmail
Verplaats betrouwbare mail zo van de spambox naar de inbox in Gmail:
- Surf naar Gmail.com.
- Klik links in de mappenlijst op Spam. Klik eerst op Meer als u de spammap niet direct ziet.
- Klik met de rechtermuisknop op de (betrouwbare) mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
- Klik op Geen spam.
Voeg de afzender eventueel toe aan de lijst met betrouwbare contacten:
- Open de mail.
- Klik boven het mailtje naast het mailadres van de afzender op de naam of profielafbeelding.
- Klik op het pictogram ‘Toevoegen aan contacten’. Dat is een poppetje met een plusteken.
Spamfilter Gmail-app
Haal in de app van Gmail zo betrouwbare mail uit de spambox:
- Open Gmail.
- Tik op de drie liggende streepjes linksboven.
- Tik op Spam.
- Druk lang op de (betrouwbare) mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
- De mail is gemarkeerd. Tik op de drie puntjes.
- Tik op Melden dat dit geen spam is.
Voeg de afzender eventueel toe aan betrouwbare contacten:
- Open het mailbericht.
- Tik op de profielafbeelding van de afzender.
- Tik op het pictogram Toevoegen aan contacten.
- Vul eventueel de gegevens aan.
- Tik op Opslaan.
Spamfilter Mail (Mac)
Haal zo betrouwbare mail uit de spammap in Mail op de Mac:
- Open Mail.
- Klik links in de mappenlijst op Ongewenste reclame.
- Klik op de (betrouwbare) mail.
- Voeg als u wilt de afzender toe aan de lijst met betrouwbare contacten. Mails van die persoon komen dan nooit meer in de spammap.
- Beweeg de muisaanwijzer over het mailadres van de afzender. Klik op het pijltje dat erachter verschijnt.
- Klik op Zet in contacten.
- Vul een naam in voor het contact en klik op Gereed.
- De mail verplaatsen naar de inbox? Klik boven in beeld op Verplaats naar… Is dit niet zichtbaar? Klik dan op het pictogram van twee pijltjes dichtbij elkaar en klik op Verplaats.
- Klik op Alle inkomende.
Spamfilter iPhone en iPad
Haal in Mail op de iPhone/iPad zo berichten uit de spammap:
- Open Mail.
- Klik links in de mappenlijst op Ongewenste e-mail.
- Tik op Wijzig.
- Zet een vinkje voor de mail.
- Tik op Verplaats.
- Kies de gewenste mailbox: Inkomend.
Voeg de afzender eventueel toe aan betrouwbare contacten:
- Open de mail.
- Druk langere tijd boven het mailtje naast het mailadres van de afzender op de naam of profielafbeelding.
- Tik op Maak nieuw contact.
- Vul de gegevens in en tik op Gereed.
2. Cloudopslag
Het kan ook zijn dat je helemaal geen e-mail meer kunt ontvangen omdat jouw cloudopslag vol zit. Apple, Google en Microsoft hebben hun beleid aangepast en tellen nu alle soorten opslag bij elkaar op. Zo overschrijd je al snel de gratis cloudopslag van jouw (email) account.
Elke dienst waarschuwt wanneer de gratis ruimte vol raakt. Dat gebeurt ruim op tijd, zodat er voldoende gelegenheid is tot actie. Grofweg zijn er dan drie mogelijkheden:
- Ruimte vrijmaken
- Externe opslag
- Meer ruimte kopen
Ruimte vrijmaken
Het is een open deur van jewelste, maar toch: neem de bewaarde bestanden kritisch door. Moeten ze echt allemaal blijven? Verwijder alles wat weg kan. Omdat de meeste diensten weggegooide bestanden nog een aantal dagen bewaren in de prullenbak, moet ook deze geleegd worden voordat de ruimtewinst zichtbaar is.
Externe opslag
Is weggooien geen optie, dan kan een deel van de bestanden verhuizen naar een externe harde schijf of usb-stick. Zorg ervoor dat ze ook op de computer blijven staan, maar dan niet in de map van de clouddienst. Zowel de computer als een externe harde schijf of een usb-stick kunnen kapot gaan. Bestanden op verschillende locaties bewaren is daarom noodzakelijk.
Verhuizen van de bestanden kan via de Windows Verkenner of de Finder (Mac). Bewaar daarna een kopie van de bestanden op de externe harde schijf of usb-stick.
Opslagruimte kopen
Elke clouddienst biedt abonnementen die de opslagruimte uitbreiden. De maandelijkse bedragen ontlopen elkaar nauwelijks.
Meer info:
Wie is One People Services?
One People Services (kortweg One) is een full-service HR dienstverlener voor opdrachtgevers en intermediairs zoals: uitzendbureaus en detacheringsbureaus.
Aan wie moet ik facturen betalen?
Je betaalt facturen altijd aan One. Afhankelijk van de BV waar de flexwerkers zijn ondergebracht, vind je het bankrekeningnummer op de factuur. Bekijk onze bedrijfsgegevens.
Waarom ontvang ik facturen pas na 3 dagen?
Facturen worden door ons systeem automatisch gedateerd op de laatste dag van de week van een verloningsperiode. Maar wij versturen de facturen pas nadat de verloning heeft plaatsgevonden. Hierdoor zit er een verschil van 3 dagen tussen de factuurdatum en ontvangstdatum. Bij het sturen van betalingsherinneringen houden wij hier ook rekening mee. Wij sturen een eerste betalingsherinnering daarom ook niet eerder dan 4 dagen nadat een factuur is vervallen.
Voorbeeld bij wekelijkse verloning en facturatie:
Bij wekelijkse verloning en facturatie worden de facturen altijd gedateerd op de zondag. Omdat de gedeclareerde uren eerst moeten worden geaccordeerd (uiterlijk voor dinsdags voor 12 uur) en uitbetaald (op woensdag), ontvang je daarom ook pas op woensdag de factuur.
Hoeveel vertragingsrente brengen jullie in rekening?
De betaaltermijn van de facturen spreek je af met jouw intermediair. De contractuele rente voor verlaat betaalde facturen is standaard 0,5% per week. Vertragingsrente brengen we echter altijd pas vanaf de 2e betalingsherinnering in rekening. Indien wij na een laatste sommatie geen betaling ontvangen, stellen wij een volledige leverstop in en geven wij de vordering uit handen aan incassospecialisten.
Waar kan ik inloggen om uren door te geven?
Je kunt uren declareren en accorderen via het My One urenportaal.