fbpx

Veelgestelde vragen van intermediairs

Hoe werkt Twikey?

Je ontvangt van ons een e-mail met een uitnodiging om via Twikey je zakelijke SEPA incasso mandaat te activeren. Je kunt vervolgens de stappen doorlopen om je mandaat te ondertekenen. Er is een online koppeling met de grootste Nederlandse banken (ABN-AMRO, ING en Rabobank). Sommige banken kunnen nog geen machtigingen online registeren. In dat geval zorgt Twikey ervoor dat alles op je machtigingsformulier wordt ingevuld. Je hoeft dan alleen nog maar de machtiging te tekenen en op te sturen naar je bank. Zodra je een bevestiging hebt ontvangen, kan je deze uploaden in je Twikey account.

Kan ik zelf mijn mandaat beheren of wijzigen?

Ja, je krijgt een persoonlijke login-naam en wachtwoord waarmee je op elk moment je mandaat of machtiging kunt annuleren. Ook kan je achteraf details wijzigen. Zo heb je zelf altijd de volledige controle over je machtigingen.

Is Twikey veilig?

Twikey is een van de grootste online betaalproviders en werkt samen met alle grote Nederlandse banken.  Twikey is hierbij een tussenpartij. Je hebt zelf de controle over je account en de daarbij horende mandaten en/of machtigingen.

De veiligheid en de performantie van het Twikey framework en de technologie werden door toonaangevende veiligheidsorganisaties getest en gecontroleerd. Twikey heeft een ISO27001 en een PCI-DSS certificaat en daarnaast worden er dagelijks security testen gedaan.

Wanneer worden mijn marges uitbetaald?

Wij betalen op woensdag de marges van de voorgaande periode. De periode is afhankelijk van de facturatiefrequentie van de klant. Indien wij jouw klant wekelijks factureren ontvang je ook wekelijks de marges.

Betaling van de marges vormt altijd het sluitstuk van de cyclus: declaraties –> verloning –> facturering –> marges.

Worden de marges met of zonder BTW betaald?

Op alle marges wordt 21% BTW toegevoegd en uitbetaald. Deze BTW dient u als ondernemer af te dragen aan de fiscus.

Waarom staat er een negatief bedrag op mijn margefactuur?

Omdat wij jouw klant het gehele tarief factureren, ontvang je voor de marges een zogenaamde creditfactuur. Hierop staat het deel dat wij aan jou uitkeren.

Hoe werkt het pre-incasso traject?

One verzorgt ook het zogenaamde pre-incasso traject van de facturen. Indien een factuur is vervallen sturen wij in totaal 3 reminders:

  1. Eerste betalingsherinnering zonder vertragingsrente (vanaf 3 dagen nadat een factuur is vervallen).
  2. Aanmaning met rente (0,5% per week)
  3. Sommatie met rente (0,5% per week)

Wij bellen ook altijd de klant en stellen de intermediair op de hoogte bij het sturen van de sommatie.  Indien de klant dan nog niet heeft betaald, geven wij de gehele vordering uit handen aan onze incassospecialisten en beëindigen wij alle plaatsingen bij deze klant (leverstop).

Bespreek met de klant de betaaltermijn daarom goed af en zorg voor een correct facturatie e-mailadres. Zorg ook dat de afdeling crediteuren op de hoogte is van de afspraken en procedures. Facturen dienen altijd aan One betaald te worden. Het bankrekeningnummer staat onderaan op de factuur.

Hoe plaats ik jullie logo’s op mijn website?

Certificering is belangrijk in de flexbranche. Het is een teken van betrouwbaarheid en kwaliteit. Wanneer je onze logo’s en certificeringen ook op je website wilt plaatsen is dat mogelijk zolang er geen misverstand bestaat over wie gecertificeerd is. Vermeld daarom altijd duidelijk onze naam (One) in combinatie met de logo’s.

Dit is wat er dan op je website komt:

I.s.m: One People Services

Kopieer en plak onderstaande HTML-code in je website. Onze naam, logo en certificeringen verschijnen dan automatisch op je website.