fbpx

Ik ontvang geen e-mail van jullie. Wat nu?

Het is natuurlijk erg vervelend als je geen e-mail van ons kunt ontvangen. Het kan verschillende oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oorzaken en oplossingen.

  1. De e-mail komt in je spamfolder
  2. De e-mail komt niet aan omdat je cloudopslag vol zit

1. Spamfolder

Het kan gebeuren dat onze e-mails in je spamfolder terechtkomen. Omdat wij vaak een korte e-mail sturen met een pdf loonstrook of factuur als bijlage, bestaat er een kans dat jouw mailprogramma deze e-mails als spam beoordeelt en ze naar de spamfolder verplaatst. Controleer daarom altijd even je spamfolder als je een email niet hebt ontvangen.

Oplossing: Verplaats betrouwbare mail van de spambox naar het Postvak IN

Spamfilter Outlook

Verplaats zo betrouwbare mail van de spambox naar het Postvak IN:

  • Open Outlook.
  • Klik links in de mappenlijst op Ongewenste mail.
  • Klik met de rechtermuisknop op de mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
  • Klik op Ongewenste e-mail Geen ongewenste e-mail.
  • Outlook wil het bericht terugzetten in de map Postvak IN. Controleer of er een vinkje staat bij E-mail van [afzender] altijd vertrouwen.
  • Klik op Ok.

Spamfilter Gmail

Verplaats betrouwbare mail zo van de spambox naar de inbox in Gmail:

  • Surf naar Gmail.com.
  • Klik links in de mappenlijst op Spam. Klik eerst op Meer als u de spammap niet direct ziet.
  • Klik met de rechtermuisknop op de (betrouwbare) mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
  • Klik op Geen spam.

Voeg de afzender eventueel toe aan de lijst met betrouwbare contacten:

  • Open de mail.
  • Klik boven het mailtje naast het mailadres van de afzender op de naam of profielafbeelding.
  • Klik op het pictogram ‘Toevoegen aan contacten’. Dat is een poppetje met een plusteken.

Spamfilter Gmail-app

Haal in de app van Gmail zo betrouwbare mail uit de spambox:

  • Open Gmail.
  • Tik op de drie liggende streepjes linksboven.
  • Tik op Spam.
  • Druk lang op de (betrouwbare) mail die u wilt verplaatsen naar de inbox.
  • De mail is gemarkeerd. Tik op de drie puntjes.
  • Tik op Melden dat dit geen spam is.

Voeg de afzender eventueel toe aan betrouwbare contacten:

  • Open het mailbericht.
  • Tik op de profielafbeelding van de afzender.
  • Tik op het pictogram Toevoegen aan contacten.
  • Vul eventueel de gegevens aan.
  • Tik op Opslaan.

Spamfilter Mail (Mac)

Haal zo betrouwbare mail uit de spammap in Mail op de Mac:

  • Open Mail.
  • Klik links in de mappenlijst op Ongewenste reclame.
  • Klik op de (betrouwbare) mail.
  • Voeg als u wilt de afzender toe aan de lijst met betrouwbare contacten. Mails van die persoon komen dan nooit meer in de spammap.
    • Beweeg de muisaanwijzer over het mailadres van de afzender. Klik op het pijltje dat erachter verschijnt.
    • Klik op Zet in contacten.
    • Vul een naam in voor het contact en klik op Gereed.
  • De mail verplaatsen naar de inbox? Klik boven in beeld op Verplaats naar… Is dit niet zichtbaar? Klik dan op het pictogram van twee pijltjes dichtbij elkaar Pictogram 'Verplaatsen' en klik op Verplaats.
  • Klik op Alle inkomende.

Spamfilter iPhone en iPad

Haal in Mail op de iPhone/iPad zo berichten uit de spammap:

  • Open Mail.
  • Klik links in de mappenlijst op Ongewenste e-mail.
  • Tik op Wijzig.
  • Zet een vinkje voor de mail.
  • Tik op Verplaats.
  • Kies de gewenste mailbox: Inkomend.

Voeg de afzender eventueel toe aan betrouwbare contacten:

  • Open de mail.
  • Druk langere tijd boven het mailtje naast het mailadres van de afzender op de naam of profielafbeelding.
  • Tik op Maak nieuw contact.
  • Vul de gegevens in en tik op Gereed.

2. Cloudopslag

Het kan ook zijn dat je helemaal geen e-mail meer kunt ontvangen omdat jouw cloudopslag vol zit. Apple, Google en Microsoft hebben hun beleid aangepast en tellen nu alle soorten opslag bij elkaar op. Zo overschrijd je al snel de gratis cloudopslag van jouw (email) account.

Elke dienst waarschuwt wanneer de gratis ruimte vol raakt. Dat gebeurt ruim op tijd, zodat er voldoende gelegenheid is tot actie. Grofweg zijn er dan drie mogelijkheden:

  • Ruimte vrijmaken
  • Externe opslag
  • Meer ruimte kopen

Ruimte vrijmaken

Het is een open deur van jewelste, maar toch: neem de bewaarde bestanden kritisch door. Moeten ze echt allemaal blijven? Verwijder alles wat weg kan. Omdat de meeste diensten weggegooide bestanden nog een aantal dagen bewaren in de prullenbak, moet ook deze geleegd worden voordat de ruimtewinst zichtbaar is.

Externe opslag

Is weggooien geen optie, dan kan een deel van de bestanden verhuizen naar een externe harde schijf of usb-stick. Zorg ervoor dat ze ook op de computer blijven staan, maar dan niet in de map van de clouddienst. Zowel de computer als een externe harde schijf of een usb-stick kunnen kapot gaan. Bestanden op verschillende locaties bewaren is daarom noodzakelijk.

Verhuizen van de bestanden kan via de Windows Verkenner of de Finder (Mac). Bewaar daarna een kopie van de bestanden op de externe harde schijf of usb-stick.

Opslagruimte kopen

Elke clouddienst biedt abonnementen die de opslagruimte uitbreiden. De maandelijkse bedragen ontlopen elkaar nauwelijks.

Meer info:

Kan jullie uitzendbureau backoffice maatwerkoplossingen bieden?

Zeker! We begrijpen dat elk bedrijf unieke behoeften heeft. Daarom streven we ernaar om maatwerkoplossingen te bieden die perfect aansluiten bij jouw specifieke situatie. Of het nu gaat om het aanpassen van salarisadministratieprocessen, het implementeren van specifieke rapportages of het op maat maken van contractbeheer, we staan klaar om te luisteren naar jouw wensen en samen te werken aan oplossingen die volledig zijn afgestemd op jouw bedrijf. Met onze flexibiliteit en expertise streven we ernaar om aan al jouw individuele behoeften te voldoen.

Hoe snel kan een uitzendbureau backoffice reageren op mijn behoeften?

Bij ons uitzendbureau begrijpen we dat snelle respons cruciaal is. We streven ernaar om snel te reageren op jouw behoeften en vragen. Ons ervaren team staat klaar om jouw oproepen en e-mails snel en efficiënt af te handelen. Of het nu gaat om het beantwoorden van vragen, het oplossen van problemen of het verstrekken van advies, we zorgen ervoor dat je tijdig de ondersteuning krijgt die je nodig hebt. Jouw tevredenheid is onze prioriteit.

Kan ik nog steeds controle houden over mijn backoffice als ik deze uitbesteed?

Absoluut! Jouw controle is belangrijk voor ons. We begrijpen dat je betrokken wilt blijven bij je backofficeactiviteiten, zelfs als je ze uitbesteedt. Daarom krijg je een eigen portalomgeving waarmee je altijd en overal toegang hebt tot jouw gegevens. Met onze transparante rapportages kun je de prestaties van je backoffice nauwlettend volgen en belangrijke inzichten verkrijgen. En de contracten, loonstroken en facturen sturen we met jouw logo. Op die manier behoud je de controle en en blijf je zichtbaar voor je flexwerkers en klanten.

Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van de backoffice aan een uitzendbureau?

Het uitbesteden van je backoffice aan ons uitzendbureau heeft tal van voordelen. Ten eerste verlicht het de administratieve lasten, waardoor je kostbare tijd en energie bespaart. Daarnaast zorgen we voor een foutloze en tijdige verwerking van salarisadministratie en facturering in jouw eigen huisstijl, zodat je cashflow op peil blijft. Bovendien nemen we de complexe wereld van wet- en regelgeving uit handen, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over werkgeverschapsrisico’s, certificering, boetes en compliance. Met onze expertise op het gebied van HR en personeelsbeheer staan we altijd voor je klaar om je te ondersteunen bij al je personeelsvraagstukken.

Welke diensten biedt een uitzendbureau backoffice aan?

Bij onze uitzendbureau backoffice bieden we een breed scala aan diensten om jouw leven gemakkelijker te maken. Denk aan het verzorgen van salarisadministratie met de hoogste nauwkeurigheid, contractbeheer, het factureren van klanten en het innen van betalingen, het beheren van ziekte & verzuim en het voldoen aan alle wet- en regelgeving. Kortom, we nemen al die tijdrovende taken uit handen, zodat jij je kunt richten op het laten groeien van je bedrijf. Daarnaast helpen en ondersteunen we je waar nodig met de recruitment.

Wat is de rol van de backoffice van een uitzendbureau?

De backoffice van een uitzendbureau heeft een belangrijke taak: de administratieve rompslomp achter de schermen regelen, zodat jij je kunt richten op de zaken die er écht toe doen. Van salarisadministratie en facturering tot het beheren van contracten en wettelijke verplichtingen, onze backoffice zorgt voor een vlekkeloze operatie, zodat jouw uitzendproces soepel verloopt.

Wanneer worden mijn marges uitbetaald?

Wij betalen op woensdag de marges van de voorgaande periode. De periode is afhankelijk van de facturatiefrequentie van de klant. Indien wij jouw klant wekelijks factureren ontvang je ook wekelijks de marges. Wij betalen de marge altijd uit. Ook als je klant de facturen nog niet heeft betaald.

Betaling van de marges vormt altijd het sluitstuk van de cyclus: declaraties –> verloning –> facturering –> marges.

Hoe kan ik overstappen naar One?

Je kunt eenvoudig overstappen naar One. Neem hiervoor contact op met een van onze adviseurs via 020-8451074. Zij stellen, in overleg met jou, een plan van aanpak op zodat de overgang zonder problemen verloopt.

Wat kost het starten van een uitzendbureau?

De kosten van een uitzendbureau starten hangen grotendeels af van de vraag of je de backoffice uitbesteedt. Een uitzendbureau starten met One kost niet zoveel. Vrijwel alle grote kosten zitten namelijk inbegrepen in het tarief van One.

Kosten waar je als starter nog wel mee te maken krijgt zijn bijvoorbeeld:

  • Kosten van KVK registratie, zakelijke bankrekening, boekhoudprogramma enz.
  • Kosten van ontwerp huisstijl (logo, briefpapier, visitekaartjes)
  • Telefoonkosten
  • Abonnementskosten CV databanken, sponsoring vacatures
  • Evt huisvestigingskosten als je niet vanuit huis werkt.

All-in tarieven van One

Wanneer je een plaatsing maakt (het in dienst nemen van een werknemer via One) weet je precies wat de kostprijsfactor bij One wordt.  Deze factor vermenigvuldig je met het bruto uurloon van de werknemer. Dit tarief is jouw inkoopprijs. Jij bepaalt zelf het tarief voor de opdrachtgever. Je bepaalt dus zelf hoe groot de marge is die jij per uur verdient.

Lees ook de whitepaper: Wat zijn de kosten van een uitzendbureau (starten)?